10 månader

står helt själv mer & mer nu

den 18/7 tog han sina första steg,och dom stegen gick raka vägen till pappa :)


Anglica hälsade på,men mamma och hon bara provade inställningar på deras kameror,och jag glömdes bort lite. vilket syns väldigt tydligt på detta kortet,men jag ger mig inte så lätt ....
sen stod dom mittemot varann och vinkade i all evighet för å se om korten blev suddiga .... kanske har å göra med att jag aldrig är stilla längre och vll man fånga mig på kort så får man vara snabb ;)

så här roligt kan man ha med en spegel
hmmm nej vänta nu,är detta en spegel,hmmm ja de måste de vara,men dreglet fastnar inte lika fint,måste vara en annan variant ...

hagel
jag är mimsann inte alltig glad
har fått låna mammas gamla mobil,så ja ska låta bli alla andra telefonerna här hemma,här övar ja på att skicka sms med stil ;)
fick lego av pappas kompis jesper,som mamma diksade
även detta fick jag,Astrid kommer bli alldeles uppslelt näst hon kommer ;)
mamma säger att jag snart får lära mig att städa,jag fattar inte,ja som inte ens stökar ner

mammafika i tingsryd hos Sanna,Ebba & Ellie
jag och sixten ville inte vara i samma rum som dom andra,vi ville på äventyr ist ;)
efter fikat,åkte jag & sixten med våra mammor till leksaksaffären där dom kollade på presenter till oss,vi är ju snart stora pojkar och fyller 1 år :) efter de in en sväng på börjes oxå där dom kollade på kläder till oss,vi är så bortskämda så :)

min mamma

loppis hemma hos oss
joline och moster jennifer va här
gillade hennes bobbycar,så nu ska mamma köpa en egen till mig
Hanna & sixten va oxå här,även martina och astrid hälsad på en liten stund

jag fick mammas nelle puh,å den är stoooor
kex tycker jag är gott
har börjat sova på dom mest konstiga sätt,man vt inte hur man hittar mig ;)
min nya overall som mamma är tokig i
mmm frukost
nya byxor : raka vägen upp till studion ;)
ösregn och översvämning i ryd


sista dagen på pappas,farmor & farfars semester
då åkte vi till karlshamn åt gott på vägga och hade det trevligt :)
tackar farmor & farfar för en mycket trevlig dag !!!
redo att åka
det gäller att ha stil när man är på restaurang
mamma kunde i vanlig ordning inte låta bli att fota

hjälper pappa att ordna så min gåvagn kör lite saktare så jag hinner med
sädär ja :D
loppis i rävemåla,mamma och farmor va där,och mostr Jennifer & Elin


Jennifer & Joline på besök
okej jag erkänner,lite närgången är jag
vi busade i min koja
tittut
Joline fick följa med pappa och handla medans jag skulle sova
moster sa att Joline skull lära mig att krypa riktigt,fattar ingenting jag kan ju redan krypa "riktigt" knäppa moster ..
sen kom ja på de här med tjejbaciller och smet
vi åt gös till middag (mamma & moster köpte likadana tröjor på pärlan,som det självklart blev en runda till)

ska man gå ut denna sommaren behöver man ett paraply,eller två !!
men Ricco - jag satt faktiskt här först
mamma ska sälja mina kläder på loppis
jag har fått en bilbana (mamma och hennes ideér)
nu gäller de bara att få lite coola bilar oxå


tingsryds marknad
undra vem som har roligast,mamma eller Joline ;)
mamma åkte karusell med Joline efter att jag åkt hem med farmor & farfar eftersom mamma och moster Jennifer skulle stanna kvar till kvällen(mamma grät jättemycket när jag åkt hem)
mamma & tomas åkte den stora karusellen
en nöjd moster Linn som oxå kom in i öltältet på kvällen

min ugglemössa som mamma köpte till mig på tingsryd marknad
nya skötväskan som mamma fick i lite tidig födelsedagspresent av farmor & farfar :)
sä här hittas jag ofta
mamma & pappa gör en ny fin brevlåda till oss
mina gamla kläder som mamma skull försöka sälja på en loppis i bromölla,det gick sådär,får bli tradera ist
på plats i bromölla,med Sixtens mamma och hans kusin Williams mamma,vi barn fick inte följa med,konstigt nog
det är farligt att leka med ström
så här badar jag nu för tiden,tur det int är jag som sköter städningen här hemma
fick en sjömansmössa av farmor & farfar,mamma vill att ja ska ha den nästan hela tiden ;)
"snälla mamma kom ner igen,jag lovar att vara snäll"
jag fick superfina finkläder av mormor och Tomas

konstig krypstil?? jag ?? nääää
nyvaken
tröjan som farmor gjort till mig är såååå mysig :D
pappas vinkällare
står och klappar händerna
mamma och jag har pyntat lite ;)
hjälper pappa i köket
inne i tv:n
pannkaka me blåbär som mamma gjort till mig
pappa plockade kantareller & mamma plockade blåbär
lånar pappas strumpor
fixar i den blivande vinkällaren
antligen är min klädvägg klar,så ja har alla mina kläder på samma ställe
hmmm hur lyckades jag hamna så här !!??
mamma ska alltid hålla på att pussa på mig !!
mamma och jag har gjort n spis på mitt rum
inte lätt att laga frukost till sin mamma när besticken ligger på golvet
äntligen når jag allt som jag verkligen har användning för ;)
mamma och jag kollar på skilda världar :D
pappa och jag bygger med klossarna som han gjort till mig(han bygger och jag river )

Skånes djurpark
en säl
farmor och farfar
jag vill ha farmors kamera (egentligen är den faster Annas)
lunchdags
kan äta själv nu :D
men mamma är väldigt orolig att jag sätter i halsen,men jag äter så försiktigt
farfar och jag kollar när dom matar björnarna
jag tror farmor säger "ja kan ta honom" ;)
som sagt - jag vill ha kameran & tugga på
mamma skulle ta ett kort på oss två,jag tycker de blev GRYYYMT undra om hin håller med ??
ska vila en liten stund
farmor gillar lodjur,mycket !! så hon stod längst fram när de va dax för matning av lodjuren
vårt alldeles egna lilla odjur,eller skrev jag odjur? jag menar ju naturligtvis Lodjur
mamma tar kort på farmor som tar kort på älgarna (med kameran,som jag väldigt gärna vill haaa ;)
fika paus
jag vaknade
så jag fick oxå lite fika :) det gäller att planera
pappa klappade älgarna
och så åt vi lite glass :)
an huggorm som nyss ätit en mus,det rörde sig i magen på den ... fyyy
dags för hemresa :) mycket nöjd med dagen ...fick en söt varg av farmor & farfar

pappas farmor bjöd på lunch på sjölunden,efter de fikade vi hemma hos oss

knasig ?? JAG!! ??
kan stå helt själv nu,och även med skor på mig :)
mamma har sagt att jag minsann får börja hålla min vällingflaska själv nu när jag är stor,typiskt ... men det går bra,lärde mig de efter andra gången vi övade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0