Till minne av Mormor och Morfar

Idag den 14 Januari 2011 fick jag reda på att min morfar(inte min biologiska,min riktiga dog i en bilolycka så jag fick aldrig träffa honom,men "calle" va med som Jennifers & min morfar från början)gick bort i Thailand 2006 (där han varit bosatt sen ca 94) Träffade honom enbart en gång under alla dessa år sen han flyttat ifrån Sverige.
Fick hans adress av mormor innan hon gick bort i lungcancer den 21 Mars 2005,men hon ville inte att ja skulle ta kontakt med honom medans hon själv levde...
Ett antal flyttar senare har jag hela tiden hållit reda på denna adress,nu när vi flyttade till huset,va pappret där morfars adress står på bland de första som las upp på Nikolajs rum,för att inte tappa bort de.
Igår ringde mamma mig och läste upp brev som hon hittat som är skrivna från morfar i Thailand till mormor här i sverige,och hon undrade om jag ville att hon skulle skriva ett brev till honom och ge honom min och Jennifers adresser i,väldigt uppspelt svarade ja att jag ville de. och jag som trott i alla år att han bara glömt bort oss,i breven till mormor nämns vi flera gånger och efter de som står kommer vi fram till att de nog varit mormor som inte velat att han skulle tagit kontakt med oss.
Alla dessa år som gått,som man har undrat och funderat och saknat,så får jag idag reda på av Elias som ringt och fått reda på att han gått bort den 28 Juli 2006,om jag bara skrivit de där brevet som jag tänkt göra tusen gånger...
Trodde aldrig att jag skulle ta detta så hårt efter alla år,men han är en av dom som betytt väldigt mycket för mig som liten,jag va alltid hos mormor & morfar i svängsta på lov,helger.. ja så mycket som jag kunde
När jag föddes fick jag en gosedjurs hund av honom,som döptes till skumberg och som jag alltid bar omkring på som barn och som även den ligger på Nikolajs rum bland hans nallar mm som han fått,och när vi va på BB fick Nikolaj en gosedjurs hund av Jennifer som liknar min skumberg som morfar en gång gav mig,så Nikolaj har en egen skumberg men även orginalet=)
Skriver detta här på min blogg därför att de är tänkt som Nikolas blogg och som jag ska skriva ut till honom och sätta i en pärm. För mig är de viktigt att han får veta en del om dom två som betytt väldigt mycket för mig under min uppväxt,men som tyvärr togs ifrån mig alldeles för tidigt,ingen av dom hann fylla 60 år...
vill även nämna min mormor i detta inlägg som betytt/betydde oerhört mycket för mig under den tid som hon levde och som jag tänker på varje dag & saknar

Ta vara på era nära & kära,imorgon kan de vara försent...
Ett kort på mormor som ja har gjort och finns som förstoring på vår vardagsrums vägg...


Kommentarer
Postat av: Eva

Å vad fint Pie!

saknar Moncan så mycket.

2011-02-07 @ 09:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0