11 månader

Han pekar på Ricco när man frågar "var är Ricco" likaså om man säger "var är virus" så pekar han på virus

"kan du dansa " så dansar han

när man sjunger eller säger klappa händerna så börjar han klappa händerna

dricker helt själv

efersom Anna åker hem innan ja fyller år ordnade jag och mamma en födelsedagskalas-frukost till henne som överraskning :)
va på 1-års kontroll och fick mitt första bamseklistermärke för ja va duktig
vadå skylla mig själv när ja slänger ner kuddarna på golvet?
spelar på trumman
faster Anna va och hälsade på i Ryd(eller hemma,diskussionerna pågår om vad man kan säga)
fick en trumma och en fontän som ja kan ha när ja badar :)
ibland önskar ja att min pappa kunde vara lite mer normal,precis som att mamma önskar att hon vann pengar & blev rik,chansen är nog densamma ...
spela piano med faster är roligt
såna här miner har mamma väldigt ofta när hon är i närheten av mig tror hon säger något sånt här "ååå mammas dosboll ja ska pussa sönder dig"
världens goaste rumpa enligt mamma
kanske ska bli snickare när jag blir stor??
i brevlådan låg det ett paket från Hanna & sixten=)
sen fick hon även sina favorit blommor av farmor & farfar samt en middag till henne & pappa och barnpassning till mig,min mamma hon är allt bortskämd hon
tittut ;)
och på sin födelsedag fick mamma en gungstol av mig och pappa som hon velat ha:)
kvällen innan mammas födelsedag gjorde pappa hennes favoritmat(efter att ja somnat såklart)
pappa är knasig
så fick hon massa gott och lappar med ledtrådar till vart sakerna låg och en del presentkort oxå:)
borstar tänderna och kollar på tv (ibland är det ingen ordning på allting som pippi långstrump hade sagt)

vi ska på utflykt i skogen med hundarna
gå vad är det??
mamma skämtade om att dom hittat en liten trollunge i skogen som dom tog med sig hem
hemma igen med ett väldigt trött barn i bilen(som inte ens gick själv)

hade så ont i min magen en kväll,så fick vara uppe sent och äta russin mm(fast man skulle kunna tro att de va pappa som hade ont i sin mage eftersom han ligger med den i vädret)
en tidig "höstmorgon" promenad med mamma & hundarna
min mamma är väldigt duktig på att klä på mig alldeles för mycket kläder ibland,rätt ofta,nästan alltid ;)

sixten 1 år
fixad och klar till sixtens 1 års kalas
väntar på att pappa ska komma och skjutsa oss till Urshult
Sixtens paket från oss
Hanna hade gjort så fint
jag ville hjälpa Sixten att öppna hans paket
Sickan öppnar sina presenter :D
i väntan på fikat
Blåser ut ljuset i tårtan
och här va vi klara med fikat
Astrid försökte ta min diskborsta som jag hade mer eller mindre hela kalaset
(farmor jag ville inte ha dockan,dom skojade med mig och mamma för hon sagt att killar inte kan ha docka,jag skrek faktiskt varje gång dom försökte de mig den)

tramsiga pappa bygger med klossar medans jag över på att bli starkast i världen
min parkeringsplats
läser reklam
har läst reklam
vaknar men vid klockan sex om mornarna hinner man se soluppgången
lagar lite lunch till mamma
okej jag erkänner,lite dreglar jag faktiskt
står man på tå så når man nästan allt man vill
är man trött så är man
mamma ordnade överkast oc lampa till mig
glad när jag mamma och farmor & farfar ska åka till ikea
mamma fick med sig en trollunge hem från IKEA

mammafika hos Doris & Mimmi i deras nya hus
Doris ville pussa på mig hela tiden,fick massa pussar
hon va rätt närgången,kröp jag iväg så kröp hon efter :D

ja jag vet att jag inte får klättra i trappan,men de är så roligt,så ja kan inte låt bli

i växjö hos moster Jennifer & kusin joline
så här glad är ja när ja får låna Jolines bobbycar
och så här glad är Joline när ja lånar hennes bobbycar ;)
en arg jollan lämnar rummt,hahahaha
men sen blev vi vänner och kramades,eller joline kramade halvt ihjäl mig ;)
kvällsmat <3

springer till pappa
vadå skulle jag ha dubbelhaka ?? skulle inte tro de va ...
man blir trött av att vara i skogen
är vi nått lika ?! ;)

mormor va här och skull lära mig äta själv :D
sååå här gör man..
nu ska vi se,hur va de nu man skull göra
först ta lite mat på skeden
sen stoppa dt i munnen..
lätt som en plätt ;)

skorna som jag fick av våra grannar när dom varit utomlands
vi va ute i skogen med hundarna,mysigt ... och som vanligt tog mamma massa kort
efter skogen va vi på pappas jobb,han ska göra en stege till vår toalett som man kan hänga handdukarna på,mamma hade md filt till mig som jag absolut inte ville vara på,otippat
vargen och jag är ute och sändagsåker lite :)
virus & jag bestämt oss för att byta sovplatser över helgen,jag tar hans korg och han tar min puff
på tal om virus,så här ser jag ut när han går förbi mig "klara färdiga kööööör "


mamma glömmer att borsta mina tänder ibland om kvällarna,nu har hon gjort tavlor som sitter inne på vår toalett nu i hopp om att hon ska bli påmind om att borsta mina små tänder,har jag sagt att min mamma är 26 år? undra då hur det är med hennes minne när hon är 40 ;)
äter ett kex innan farmor ska hämta mig
jag vet,jag lägger undan lite kex på mina ben som ja kan ha sen om jag blir hungrig ;)


så här mina vänner ser mitt bordsskick ut
det började så bra (tyckte mamma,jag tyckte de va tråkigt att äta så)
meeen då kom ja på att man kan ju göra så här oxå,mycket roligare :)
thaaadaaaaa .... !!!
mycket hamnade i min haklapp,fattar inte hur ... men duktig som jag är så plockar ja upp maten därifrån igen
nu börjar jag bli klar,inte alls mycket kvar på tallriken,och jag som inte ens är mätt,konstigt de som va så mycket mat från början ;)




jag har fått en alldeles egen bil,min första !!
och detta va mamma tvungen att ta tusen kort på den 10 augusti 2011 vid sju på morgonen haha :D
tuta måste man kunna,när man far fram
varför armbågsragga när man kan göra så här  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0